poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Lepsze i gorsze praktyki: Red Tower


Przy Red Tower pojawił się zamykany parking dla rowerów. Jest to kolejny przykład udogodnień dla rowerzystów, powstający z inicjatywy prywatnej firmy. Niestety, ten parking ma istotne wady, które łatwo wyeliminować. Jak?

Parking przy biurowcu Red Tower (mBank) powstał w kwietniu br. Jest przeznaczony dla pracowników firmy. Jak widać na zdjęciach, korzysta z niego wiele osób. W Łodzi trudno znaleźć na co dzień podobną liczbę rowerów zgromadzonych w jednym miejscu.






Podobny parking - z tym, że strzeżony - został otwarty w 2012r. na terenie Manufaktury. Mimo, że do parkowania służą tam stojaki typu "wyrwikółko", jest pod nadzorem ochrony i bezpieczeństwa strzeże wysokie, solidne ogrodzenie.


Parking przy Red Tower pozostawia poważne zastrzeżenia co do bezpieczeństwa rowerów:

1. Stojaki typu "wyrwikółko", uniemożliwiające przypięcie roweru za ramę.
2. Parking jest publicznie dostępny - nawet jeśli brama od strony ul. Piłsudskiego jest zamykana, można dojść od Piotrkowskiej lub Roosevelta. Parkingu nie chroni żadne solidne ogrodzenie działki, brama, monitoring itp.
3. Siatka z cienkich drutów, którą łatwo przeciąć, szczególnie w nocy.
4. Łatwe do przewrócenia ogrodzenie na płytach, które w żaden sposób nie są przytwierdzone do podłoża.
5. Drewniane obramowanie furtki również nie należy do wandaloodpornych.
6. Miejsce nie jest oświetlone - ktokolwiek obserwujący parking w nocy może nie zauważyć złodzieja.

Rady dla właścicieli:

1. Założyć solidne, metalowe ogrodzenie z bramą/furtką, tak jak na dole schodków z prawej strony.
2. Umieścić stojaki typu "odwrócone U" lub inne stojaki pozwalające przypiąć rower za ramę, a nie tylko koło.
3. Zapewnić oświetlenie terenu i monitoring, a przynajmniej atrapę kamery i tablicę ostrzegawczą "teren monitorowany".

1 komentarz:

  1. Drogi Autorze! Potrzebuję Twojej pomocy w zakresie regulacji piasty. napisz do mnie na pocztę slawcio82@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń